Eğere grafik ekranına yazı yazmak istiyorsanız outtext() ya da outtextxy() fonksiyonlarını kullanabilirsiniz.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
|
#include <stdio.h>
#include <graphics.h>
int main() {
initwindow(700, 500, "C Kaynak");
int renk = COLOR(255, 0, 255);
setcolor(renk);
outtext("Yazıyı 0x0 koordinatlarında yazmaya başlar");
moveto(40, 50);
outtext("Yazıyı moveto ile geldiğim koordinattan yazmaya başlar");
outtextxy(250, 250, "Yazıyı benim belirlediğim koordinattan yazmaya başlar");
getch();
closegraph();
return 0;
}
|
outtext(“Yazı”) fonksiyonu yazıyı ekranın başından başlayarak (0x0 koordinatları) yazmaya başlar. İstediğiniz bir koordinata yazı yazmak için moveto(40,50) fonksiyonu ile o koordinata gidip outtext(“Yazı”) şeklinde yazarsak 40×50 koordinatlarından yazmaya başlar. Bunun diğer bir yöntemi ise outtextxy(40,50,”Yazı”) şeklindedir. Ekrana yazı yazmak için outtextxy() fonksiyonunu yazmanızı öneririm.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
|
#include <stdio.h>
#include <graphics.h>
int main() {
initwindow(700, 500, "C Kaynak");
int renk = COLOR(255, 0, 255);
setcolor(renk);
char isim[50];
printf("isim giriniz: ");
gets(isim);
outtextxy(255, 250, isim);
getch();
closegraph();
return 0;
}
|
Yukarıdaki kod ile konsol ekranından girdiğiniz yazıyı grafik ekranında görüntülersiniz. Grafik ekranına yazabilmeniz için kelime olması gerekmektedir. Grafik ekranında int gibi bir değeri göstermek için ise sprintf() fonksiyonunu kullanabilirsiniz.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
|
#include <stdio.h>
#include <graphics.h>
int main() {
initwindow(700, 500, "C Kaynak");
int renk = COLOR(255, 244, 25);
setcolor(renk);
int a = 5;
int b = 10;
int c = a * b;
char dizi[50];
sprintf(dizi, "%d * %d = %d", a, b, c);
outtextxy(255, 250, dizi);
getch();
closegraph();
return 0;
}
|
Bu kod sprintf kullanımını ve grafik ekranına int bir değeri yazdırmaya güzel bir örnektir.